SākumsMeklēt - īslaicīgi nepieejamsLapas karte - īslaicīgi nepieejams  

Register
Ielās
AutoTūnings
AutoTūninga projekti
» Latvija
» Import
Standarta auto
» Apraksti
» Testi
Vortāls
» Par
» Kontakti

402.lv sabiedrotie

Nissan 200sx Klubs [www]

DSM Club Latvia [www]

CelicaClub Latvia [www]


Jaunākais galerijā

Pašlaik 402.lv skata
Pavisam: 0
Reģistrēti: 0
Viesi: 0
Online:
Nav
MAX vienlaicīgu lietotāju: 241

Ielās : Mēdijos  

Protests pret demagoģiju Latvijas masu mēdijos

Duke
2005.05.31 09:24
komentāri: 52  

STOPNeskatoties uz sodu palielinājumiem par ceļa satiksmes noteikumu pārkāpumiem, asiņainā vasara ir sākusies ar kādas 14 gadīgas meitenes nāvi uz autoceļa Valdagle – Roja. Bet avārijas izraisītājs ir kāds Ritvars Petrovics, kurš tikai dienu iepriekš TV3 Bez Tabu Laiks ēterā tika nosaukts par dragreiseru.

26. maijs: Valsts policijas Preses un sabiedrisko attiecību birojā informēja, ka ap plkst.0.40 autoceļa Valdgale-Roja 23.kilometrā 1986.gadā dzimušais Ritvars, vadot automašīnu VAZ, nobrauca no ceļa, iebrauca ceļa malā esošajā celmā un mašīna apgāzās.

Notikuma vietā no gūtajām traumām mira meitene, kuras personība pagaidām nav noskaidrota, kā arī cietuši un nogādāti slimnīcā automašīnas vadītājs un vēl trīs 1988.gadā dzimuši jaunieši. Automašīnas vadītājs bija Ritvars Petrovics.

Tikai dienu iepriekš Bez Tabu laiks rādīja sižetu no Dundagas, kur brāļi Petrovici padara nedrošas mazās pilsētiņas ielas. Tiek pārgalvīgi braukts, izraisītas neskaitāmas avārijas, bet Policija šajā gadījumā nedara neko. Taču TV3 raidījuma veidotājiem to visu nosauc par dragreisu (b.t dragrace) un rāda mašīnas, kas ātri ieskrienas, metas riņķī un dzen bezjēdzīgus virpuļus. Policija par katru no brāļiem ir fiksējusi vairāk kā 5 avāriju izraisīšanu, turklāt ir informēta, ka pie citām avārijām arī viņi ir vainīgi, bet vainu uzņēmušies viņu draugi.

Šī ir atvērta vēstule visiem Latvijas mēdijiem ar mērķi vienreiz izbeigt šo demagoģiju, kur dragreiss tiek saistīts ar lielceļa bandītismu.

Kas ir dragrace?

Vispirms vajadzētu saprast, kas dragreiss ir pēc definīcijas: Dragreiss ir paātrinājuma sacensības ar startu no vietas un finišu gaitā noteikta garuma distancē. Pieņemtie standarti distances garumam ir astotdaļjūdze (201,168 metri) un ceturtdaļjūdze (402,336 metri), sacensības var notikt arī cita garuma distancēs. Sacensību starts parasti tiek dots ar elektronisku ierīci, kuru dēvē par „egli”. Pēc zaļā starta signāla iedegšanās, šķērsojot starta līniju, katrs dalībnieks aktivizē laika skaitīšanas iekārtu, kas tiek apturēta, katram dalībniekam šķērsojot finiša līniju. (LAF Dragreisa sacensību noteikumu (apstiprināti 21.04.2005) 1.2 punkts ). Dragreisa sacensības notiek slēgtās trasēs (Kodeksa 2.36.1.punkts). Sacensību trase uz sacensību laiku obligāti ir jāslēdz vispārējai satiksmei un jānovērš neatļauta iekļūšana (Kodeksa 5.2.punkts) (LAF Dragreisa sacensību noteikumu 6.1 punkts).

Kas ir streetrace?

Tad vēl eksistē tāds termins kā strītreiss (b.t. streetrace). Tās ir nelegālas autosacīkstes, kas notiek bez saskaņošanas ar LAF, un var būt dažādākajās formās, gan sacensības taisnē, gan kādā noteiktā maršrutā (CheckPoint Challenge) vai uz koplietošanas ceļiem. Taču strītreiss nekādā veidā nevar būt saistīts ar ālēšanos uz ceļa, pievedceļa, vai lidlauka, ko arī demonstrēja TV3 Bez Tabu Laiks sižetā.

Strītreiss ir bīstamāks visiem iesaistītajiem un neiesaistītajiem, jo tomēr nereti notiek uz koplietošanas ceļiem, kā arī bez stingriem drošības pasākumiem (piemēram, ambulances un ugunsdzēsēju klātbūtnes), taču jebkurā normālā situācijā tā dalībnieki rēķinās gan ar citu, gan ar savu drošību. Svarīgākais ir, ka strītreisā tā dalībnieki sacenšas savā starpā nevis tajā, kurš pārgalvīgāk kaut ko izdarīs, bet gan tīri kurš būs ātrāks no starta līdz finišam, netraucējot viens otram.

Pārsvarā strītreiss dzīvo tikai tajās pasaules malās, kur nav nodrošināta normāla piekļuve attiecīgām trasēm. Ja Latvijā būtu dragreisa trase, kas ir brīvi pieejama katram, kā tas ir gandrīz visās Rietumeiropas valstīs, tad strītreiss ļoti ātri izmirtu dabīgā nāvē. Šajā ziņā lielas cerības tiek liktas uz “Sporta kompleksa 333” plāniem šajā vasarā pabeigt 402 metru dragreisa taisni, jo 333 vienmēr ir bijis atvērts pret entuziastiem un, cerams, paliks tāds arī turpmāk.

Streetrace nav nekā kopīga ar huligānismu

Dažādu triku izpildīšana, riepu kūpināšana, saulīšu griešana, savstarpēju manevru veikšana, kā arī auto vadīšana alkohola reibumā nav ne dragreiss, ne strītreiss, bet gan vistīrākais ceļu bandītisms, kas būtu jāapkaro. Nav pieļaujama situācija, kad tiek apdraudēta citu dzīvība, kad tiek braukts ar automašīnām, kas nevar iziet Tehnisko Apskati, kad tiek lietots alkohols pie stūres.

Arī mēs, tā dēvētie strītreiseri, termins, kas dīvainā kārtā tiek attiecināts pret visiem autovadītājiem, kuri ir pārveidojuši savus auto, labprāt palīdzētu Latvijas varas iestādēm cīnīties pret mūsu kustības bīstamajiem elementiem (ceļu bandītiem, skatīt definīciju iepriekšējā paragrāfā), bet, kamēr Policija mūs visus uzskatīs par vienā maisā liekamiem un Latvijas mēdiji turpinās uzturēt šo priekšstatu, mēs nespēsim neko izdarīt, jo paši tiksim uzskatīti par vainīgiem. Labprāt palīdzētu aizturēt tos, kurus redzam lietojam alkoholu, tos, kuri nerēķinās ar citu drošību, tos, kuri ir patiesi bīstami – tos lielceļu bandītus, kas nevar būt ne strītreiseri, ne dragreiseri.

LAF dragreisa noteikumi

Apraksts bildēs

Amatieru dragrace sacensības, mērogos mazākas
Profesionālas dragrace sacensības
Streetrace, nereti norisinās uz koplietošanas ceļiem
Vienkārši huligānisms

  Top.LV