SākumsMeklēt - īslaicīgi nepieejamsLapas karte - īslaicīgi nepieejams  

Register
Ielās
AutoTūnings
AutoTūninga projekti
» Latvija
» Import
Standarta auto
» Apraksti
» Testi
Vortāls
» Par
» Kontakti

402.lv sabiedrotie

Nissan 200sx Klubs [www]

DSM Club Latvia [www]

CelicaClub Latvia [www]


Jaunākais galerijā

Pašlaik 402.lv skata
Pavisam: 17
Reģistrēti: 0
Viesi: 17
Online:
Nav
MAX vienlaicīgu lietotāju: 211

Standarta auto : Apraksti  

The Power Of BOOST: Nissan 200SX S13

HaL
2004.05.05 22:42
komentāri: 29  

Ar šo rakstu sāksim rakstu sēriju, kur tiks apskatītas pagājuša gadsimta leģendas – standarta sporta auto un ne tikai. Pirmais sērijas raksts – viss par Nissan 200SX S13.

Papildināts/labots [10.05.2004]!

Neskatoties uz to, ka 200SX S13 modeli ražoja tik līdz 94.gadam, 200SX vēl joprojām ir un es domāju arī paliks jauniešu kulta auto. Nu kā gan ne, ja diezgan ekonomiskais 1.8 DOHC Turbo dzinējs attīsta 169 zirgspēku jaudu un auto ir ar klasisko piedziņu! Un pati automašīna, neskatoties uz mūsdienu auto ražotāju piedāvāto dizainu un plūdlīnijām, ir pat ļoti pievilcīga, pietiekoši plašu, ērtu salonu, standartā ar pilno elektropaketi, kondicionieri. Pie tam, tikai mazliet pieliekot tuninga pirkstu, ir iegūstams liels jaudas palielinājums. Kas gan vēl ir nepieciešams nemierīgajai dvēselei?

Elektronika

Mašīnas elektronikas tūnēšana (chiptuning) lielākajai daļai auto lietotāju ir vienmēr bijusi mistērija. Tas ir dēļ fakta, ka tā ir mazliet sarežģītāka kā teiksim turbo sistēmas vai interkūlera nomaiņa. Bet šis mīts ir kliedēts, jo chiptuning process auto ir tik pat svarīgs, kā jebkurš cits.

Dzinējs neattīstīs lielu jaudu, ja auto elektronika nepareizi (pieaugušajai jaudai) kontrolēs tādus kritiskos faktorus kā degvielas/gaisa maisījumu un aizdedzi. Agrajos 90tajos Amerikā tunēšanas pamatideja ir visiem pieejamas detaļu cenas. Šis faktors arī principā attīstīja standarta ECU nomaiņu uz pilnīgi individuālu sistēmu.

Šodienas tehnoloģijas iespējas nodrošina, ka ikdienas pircējs var uzstādīt kvalitatīvu auto dzinēja elektronikas sistēmu, neieķīlājot dēļ tā māju (tas nav pārmērīgi dārgi). Tādēļ vairāki uzņēmumi ir testējuši un attīstījuši daudzus produktus un piedāvā risinājums automašīnu elektronikas uzlabošanai.

Ir pat tādas korporācijas (Norris Design), kas garantē, ka Stage 1 čips uztur dzinēja darbību pie jaudas līdz pat 279HP, regulējot ne tikai degvielas un gaisa padevi, bet arī aizdedzi.

Interkūlers

200SX interkūlers ir izgatavots no salīdzinoši mazām gaisa ieplūdes formā izlietām trubām un ir novietos priekšējā kreisajā spārnā. Bet neskatoties uz to, tas ir ļoti slikts interkūlers. Ļoti šaurās trubas pie lieliem turbīnas spiedieniem dod milzīgus iekšējus spiediena zudumus, bremzējot gaisa plūsmu ieplūdē.

Turbīna maksimāli spēj saražot 15Psi spiedienu pie 3500rpm. Bet pie motora apgriezienu pieauguma līdz 5200rpm, spiediens turbīnā nokrītas līdz pat 11Psi - tātad zudumos ir gājuši veseli 4Psi, kas ir ļoti daudz.

Bet tas vēl nav viss - iekšējās interkūlera trubas pie turbīnas ideālā spiediena 15Psi sasilst līdz pat 83° C. Savukārt, ideālā interkūlera temperatūra ir ap 45° C un pie augstākas tā temperatūras izplūstošais gaiss ir daudz par karstu, līdz ar to dzinējs dēļ mazā gaisa blīvuma diezgan maz spēj iesūkt sev nepieciešamo tā daudzumu, tādā veidā zaudējot jaudu.

Lai to novērstu, noteikti interkūlers ir jānomaina pret labāku, ar lielāku caurlaidību. Nissan speciālisti iesaka SAAB 2.3 turbo alternatīvu.

Turbo sistēma

200SX standartā ir uzstādīta Garrett T25 turbīna, kas ir uzkonstruēta, lai būtu maza turbo bedre (aizkave) un ar labu griešanās vidējo ātrumu. Šīs turbīnas trūkums ir tas, ka kompresora griezes rats ir pārāk mazs, kas 200SX vēl papildus dod turbīnas spiediena zudumu. Lai panāktu auto lielāku jaudu, ir vērts padomāt par turbīnas nomaiņu uz alternatīvu, bet turbīnas nomaiņas galvenā būtība ir tajā, priekš kam tu vēlies savu auto, jo tas ir dārgs prieks. Ikdienas braukšanai tas nav nepieciešams.

Viens no vislabākajiem risinājumiem būtu Garret T28 turbīnas uzstādīšana, kas varētu nodrošināt līdz par 330hp jaudu ar mazu turbo bedri. Tai ir T3 kompresora griezes rats, lielāks turbīnas rats un apvalks, kas samazina izpūtēja pretspiedienu. Turbīna derēs standarta izplūdes kolektoram ar speciālu saderības komplektu.

Izplūdes sistēma

Nissan 200SX S13 standarta izplūdes sistēma nav pat tuvu ideālam. Tā nav būvēta ne no nerūsējošā tērauda, ne arī veidota ar maksimāli labu motora atgāžu izplūdes koeficientu. Izplūdes sistēma, kas ir vecāka par 10 gadiem, parasti ir ļoti bēdīgā stāvoklī – caura un sarūsējusi. Kā alternatīvu sistēmu par salīdzinoši zemu cenu Nissan speciālisti iesaka tieši Mongoose.

Mongoose izplūdes sistēma ir izgatavota no 304 proves nerūsējošā metāla un atgāzes tiek izvadītas ar turbo sistēmas palīdzību. Truba ir 2.25 collas resnumā un tās locījumu vietas ir speciāli veidotas, nodrošinot to, ka trubas diametrs visā garumā saglabājas nemainīgs. Izplūdes sistēmai ir mūža garantija, un bāzes modelim galējais bundulis (rezonators) ir ar divām 3 collu hromētām izejām. Automašīnai katalizators ir izņemts, bet droši atļaujot 94. un vecāku gadu modeļiem iziet skati bez problēmām.

Piekare

Standarta S13 amortizācija ir ļoti mīksta, kas nodrošina ērtu braukšanu, bet ir vāja pie auto ekstrēmākas vadīšanas. Bet to var vienkārši novērst, uzliekot zemākas (sēdinātas) un mazliet cietākas atsperes. To darot, uzlabosies auto vadība un gandrīz vispār nesamazināsies braukšanas ērtība.

Nākamā alternatīva ir pilna amortizācijas komplekta nomaiņa, ir iespējama auto klīrensa un cietības regulācija.

Standarta aizmugurējā piekare 200SX ir slikta un ātri atteiksies strādāt. Vislabākais būtu NISMO aizmugurējā piekare, kas der standarta tiltam, apejot tā nomaiņu.

Vēl šeit noteikti būtu jāpiemin viena būtiska nianse 200SX modeļiem ražotiem no 89. līdz 91. un no 91. līdz 94. gadam: tikai otrajiem aizmugurējais tilts bija aprīkot ar viskozes LSD (Limited Slip Differential (Paaugstinātas berzes pašbloķējošais diferenciālis)) jeb kā tautā saukto bloķi.

Aizmugurējais spoileris

Aizmugurējais spoileris, kas ir standartā uzstādīts 200SX modelim, var sagādāt zināmas problēmas. Tas uzglabā ūdeni uz aizmugurējās virsmas, kas ātri noved pie korozijas un krāsas bojājumiem.

Bremžu sistēma

200SX S13 standartā ir 2 veidu priekšējās bremžu sistēmas. Tips, kāds ir uzstādīts konkrētajai mašīnai, ir atkarīgs no izlaiduma gada. 200SX pirms 91.gada priekšējā bremžu diska diametrs ir 257mm, bet vēlākiem modeļiem – 280mm.

Bremzes standarta 200SX darbojas adekvāti dzinēja attīstītajai jaudai – ir pietiekamas auto sabremzēšanai. Bet tūnētiem auto ir pat vairāk kā nepietiekamas. Galvenās kaites ir priekšlaicīga bremzēšanās un diska savērpšanās, kuru var izraisīt vairāki faktori - nepietiekamais diska lielums un biezums, sliktā ventilācija, kā arī nekvalitatīvais diska izgatavošanas materiāls.

Pirms uzdod sev jautājumu vai auto bremzes ir pietiekamas, pajautā, kāda jauda tev ir nepieciešama un kādam mērķim bremzēm būs jākalpo – sacensību braukšanai vai auto kalpos tikai kā ikdienas pārvietošanās līdzeklis.

Video:


  Top.LV