2003. gada oktobrī tika nopirkts savs pirmais auto trešās paaudzes Golf GTD 1,9. Auto bija standarta aprīkojumā ar oriģinālajiem BBS lietajiem diskiem. Dīzeļdzinējs tika izvēlēts degvielas cenas dēļ.
Auto pirmais tuninga elements bija priekšējie lukturi, jo uz auto uzstādītie bija nezināmas izcelsmes, kuru gaismas atdeve bija praktiski nekāda. Izvēle krita uz Hella izstrādājuma priekš MK3, mazliet pameklējot internetā arī tika uziets sludinājums, kurā tika pārdoti tieši mani sapņu lukturi, tie tika arī iegādāti.
Kad iekāre bija jau radusies, tālāk tika sākts domāt par auto vizuālā uzlabošanu. Nekāda plāna vēl nebija, bet idejas pamazām pārvērtās par Golf tuninga projekta skici. Vēlmes pagaidām vēl bija nekonkrētas un nenodefinētas - tika meklēta priekšējā reste, priekšējie pagrieziena lukturi, pagriezienu lampiņas spārnos, kā arī baudāmāki sānu spoguļi. Izvēle krita uz Kamei resti no HCT, pagriezienu lukturiem un spoguļiem no DWTuning.
Bet nekonkrētās un nenodefinētās vēlmes pamazām savācās vienā ideju kopumā un tika saprasts bez bodykit uzlikšanas auto neiegūs ārieni, kura pilnībā apmierinātu kāro aci. Līdz ar to sākās informācijas vākšanas process un izvēle krita uz MobileTuning produkciju, par šo kantori bija arī visnormālākās atsauksmes. Daudz netika prasīts sānu sliekšņi, aizmugurējā bampera uzlika un priekšējais bamperis.
Izstrādēs gaitā gāja daudz grūtāk, kā bija paredzēts iepriekš - priekšējo aizmugurējo bamperi pat nācās vest atpakaļ pārtaisīt, jo bija vairāki mīnusi un pat tad kvalitāte nebija tāda, kādai vajadzētu būt, lai to atzītu par labu. Bet, neskatoties uz visu, komponentes tika sagatavotas un varēja sākties lielākie darbi - automašīnas un detaļu sagatavošana krāsošanai, aizmugures numura vietas aizmetināšana un virsbūves pieslīpēšanas darbi, kā arī daudzi citi sīkumiņi auto, kurus vajadzēja novērst.
Beigu beigās viss izgāja uz to, ka tika nolemts auto pārkrāsot. Tā arī bija iespēja tikt pie cita, daudz smukāka un gaišāka toņa. Vienīgi vajadzēja tādu, lai krāsa būtiski neatšķirtos, lai nebūtu viss auto jāizjauc. Uzmanību piesaistīja perlamutra zilā krāsa, kura saulē rotaļājas ar zaļo toni, uzreiz bija skaidrs, ka tas ir īstais.
Pēc darbu beigšanas droši varēja teikt pirmais etaps nu ir pabeigts un ar mierīgu sirdi nodot automašīnu ekspluatācijā, jo nepieciešams pārvietošanās līdzeklis. Kā arī tika izmantota iespēja un pieteikta dalība Fire Tuning Fest 2, kas norisinājās 10.jūlijā tirdzniecības centra Mols stāvlaukumā. Pagaidām bez sekmēm, bet tas ir tikai sākums.
Pirmais etaps tika noslēgts, bet idejas vēl joprojām pilna galva tunings ir nebeidzams process. Bet tika ieturēta pāris mēnešu pauze ar domu, lai nokārtojas visa finansiālā puse, auto izbūves process sanāca neprognozējami dārgs. Bet tas jau netraucēja plānot turpinājumu. Atkal jau draudz netika prasīts lielāki un pievilcīgāki lietie diski, neona apgaismojums zem auto un dzidrinātā aizmugurējā optika.
Droši tika sākts otrais etaps, iegādājoties iepriekš pieminētās detaļas 16 collu FR Racing Gear H-125 lietos diskus no Premium TO ar Ventus K102 225/40 riepām, zaļus neonus zem auto un aizmugurējos lukturus no DWTuning.
Šis etaps ir salīdzinoši daudz īsāks kā pirmais, bet tikpat nopietns kopējā auto izskata uzlabošanas misijā. Pamazām tiek vāktas idejas un kalti plāni nākamajiem posmiem, par kuriem varēs runāt, cerams, ne maz pēc tik ilga laika posma.
Vienīgais, kas nepieciešams tunēšanai ir vēlēšanās, izdoma un finanses. Nav tāda auto, kas nepakļautos smagajai tuninga rokai. Latvijā modificētu VW Golf ir salīdzinoši daudz, bet šis auto no Ventspils stabili var ierindoties pie vieniem no glītākajiem valsts auto, tas nu ir noteikti.
Bildes: