Mēs piezvanījām Dejan "Dan" Cokic aptuveni divas nedēļas pirms "Ultimate Street Car Challenge" (piezīme: žurnāla organizētas sacensības) un ielūdzām viņu atvest savu stipri pārbūvēto Eclipse uz mūsu maksimālā ātruma sacensībām. Viņš ir Kanetikutā, mēs Kalifornijā. Automašīna bija boksā. Viņa atbilde bija tieši tāda kādu mēs gribam dzirdēt: "Es tur būšu un es uzvarēšu."
Cokic ir īpašnieks un vadītājs firmai Pruven Performance Milfordā, Konetikutā, tuninga veikals un garāžā, kas specializējas uz visu priekš DSM un dažām lietām priekš Honda. Pilna apjoma motora salikšanas un apstrādes garāža tīri labi noder, kad 10 dienu laikā centies uzbūvēt auto, bet mēs esam pārliecināti, ka savu daļu kofeīna Pruven komanda izlietoja tik un tā pirms noteiktā datuma.
Vispirms komanda salika kopā 4g63 motoru izmantojot Eagle klaņus, Arias virzuļus un ARP tapas. Motora galva saņēma HKS 272 grādu sadales vārpstu komplektu, par 1 mm lielākus vārstus un vārstu apstrādi. Kad motors bija salikts, Cokic izņēma Forced Performance prototipa turbopūti no sava 9 sekunžu sacīkšu DSM, un izveidoja tam individuāla dizaina starpdzesētāja trubas no 2,5' un 3' caurulēm. Sistēmā tika iebūvēts arī masīvs 28 x 10 x 3,5' Spearco starpdzesētājs un gala uzkrātuves. Tial pārplūdes vārsts atbrīvo sistēmu no liekā spiediena, kas pārsniedz 30PSi (nedaudz virs 2bar) aizverot droseles vārstu. Standarta kolektors tika izslīpēts labākai gaisa plūsmai.
Izplūdes gāzes plūst caur standarta kolektoru, tad eksotiskajā turbopūtē, un tad pēc individuāla pasūtījuma Pruven taisītajās 3' biksēs, kas vidus sekcijā paplašinās līdz 3,5'! Pie pilnas turbo atdeves, Tial noplūdes vārsts (wastegate) atveras un izlaiž nevajadzīgās izplūdes gāzes caur bez-rezonātora trubu. Dzirksteli ražo un novada benzīna sajaukumā Haltec E6S ECU un MSD DIS2 aizdedzes sistēma. Benzīnu motoram piegādā no Pruven būvētas benzīna bākas caur masīvām Goodridge trubām uz četriem 850cc/min inžektoriem. Benzīna spiedienu regulē Aeromotive regulātors. Pruven patur standarta DSM fuel rail! Cokic apgalvo, ka nodedzināja 25 sajūgus līdz atrada optimālo variantu, un neskatoties uz to risinājums ir gaužām vienkāršs. Viņš izmanto 2,900-lb kurvi ar standarta disku un JUN spara ratu.
"Mitsubishi spararati sevi iznīcina pie šādām jaudām", saka Cokic. Mēs varam tikai iedomāties. Tā kā viņš negribēja, lai tas pats notiek ar ātrumkārbu, viņš lika Team Rip Engineering veikt kārbas stiprināšanu. Tas iekļāva standarta pārslēgšanās dakšu nomaiņa ar rūdīta dzelzs detaļām, dubulto sinhronizātoru uzlikšanu trešajam un ceturtajam ātrumam. Visi trīs diferenciāļi paliek standarta!
Cokic apgalvo, ka viņa Eclipse saražo 500zs pie riteņiem, un tā kā viņam ir viens no dažiem pilnpiedziņas jaudas stendiem visā valstī viņa garāžā, tad mēs viņam ticam. Mēs jau esam redzējuši 10 sekunžu 1/4 jūdzes izrakstu no Dan Eclipses. Ja viņš šo rezultātu atkārtos mūsu sacensībās, tad šī Eclipse būs viena no divām automašīnām, kura to jebkad ir spējusi pasākuma vēsturē. Otra bija divmotoru Hyundai Tiburon, kas piedalījās pagāšgad.
Interjers ir palicis pilnīgs standarts, ja neskaita Kenwood galvu un JL Audio 10' subvūferus. Tāpat uzstādīta ir piecu Autometer mērinstrumentu rinda, lai varētu novērot visu sākot no gaisa/benzīna sajaukuma līdz turbo spiedienam un vitālu šķidrumu temperatūrām. No ārpus šo īpašo auto nodod tikai Baer lielās bremzes un 18 x 8' Koenig Villan diski ar Hoosier R3S03 gumiju.
Varbūt vienīgie divi mīnusi - šai Eclipse ir tā 1500kg svars (ar vadītāju) un draga novirze auto uzstādījumos. Neskatoties uz to visu, ar saviem 500 zirgiem un pilnpiedziņu, šis auto ir diezgan kruts.
1993 Mitsubishi Eclipse GSX |
|
ENGINE |
|
Engine Code: |
4G63 |
Type: |
Turbocharged and intercooled, inline four, iron block, aluminum head |
Internal Modifications: |
Eagle rods, ARP rods bolts, Arias 8.5:1 pistons, Federal Mogul rings, HKS 272 degree cams, Extrude Honed intake manifold, 1mm oversized valves, valve job |
External Modifications: |
Forced Performance 3065 prototype ball bearing turbocharger, Pruven 2.5/3.0-in. intercooler piping, Spearco intercooler, Tial blow-off valve, Pruven 3.0-in. downpipe, 3.5-in. dual-outlet exhaust, modified 4G63 exhaust manifold to accept Tial wastegate, Fluidyne radiator |
Engine Management Modifications: |
Haltec E6S ECU, Aeromotive fuel pump and fuel pressure regulator,-10 Goodridge fuel lines, 850 cc/min injectors, MSD DIS2 ignition |
DRIVETRAIN |
|
Layout: |
Transverse front engine, all-wheel drive |
Drivetrain Modifications: |
Team Rip Engineering built transmission, ACT 2,900-lb pressure plate, JUN chrome-moly flywheel |
SUSPENSION |
|
Front: |
KYB/AGX shocks, Eibach springs on Ground Control coil-over sleeves, Suspension Techniques anti-roll bar |
Rear: |
KYB/AGX shocks, Eibach springs on Ground Control coil-over sleeves, Suspension Techniques anti-roll bar |
BRAKES |
|
Front: |
Baer 13-in. rotors, two-piston sliding calipers, Goodridge stainless-steel lines |
Rear: |
10-in. rotors, single-piston sliding calipers, Goodridge stainless-steel lines |
EXTERNAL |
|
Wheels: |
18x8-in. Konig Villian |
Tires: |
245/40ZR-18 Hoosier R3S03 |