SākumsMeklēt - īslaicīgi nepieejamsLapas karte - īslaicīgi nepieejams  

Register
Ielās
AutoTūnings
AutoTūninga projekti
» Latvija
» Import
Standarta auto
» Apraksti
» Testi
Vortāls
» Par
» Kontakti

402.lv sabiedrotie

Nissan 200sx Klubs [www]

DSM Club Latvia [www]

CelicaClub Latvia [www]


Jaunākais galerijā

Pašlaik 402.lv skata
Pavisam: 5
Reģistrēti: 0
Viesi: 5
Online:
Nav
MAX vienlaicīgu lietotāju: 241

ImportTuning  

Piecos gados no 1.4 litriem līdz 2.0 litru turbo

Duke
2004.08.12 19:02
komentāri: 37  

Cilvēks var daudz panākt, it īpaši, ja to patiešām vēlas. Un nav nemaz visam jānotiek kā uz rokas mājiena, laiks mūs padara stiprākus, uzņēmīgākus un rezultāts tiek sasniegts varbūt pat labāks, kā būtu bijis. No mazumiņa līdz pilnībai – tā pat varētu nodēvēt Daniela projektu, kurš 5 gadu garumā ir kļuvis par spilgtu piemēru jaunieša uzņēmībai.

Kad Daniels 1995. gadā iegādājās sev Opel Kadett 1.4, viņam pat sapņos nerādījās tas, kas ir kļuvis par realitāti no šī auto. Tad Danielam bija vēl tikai 18, un attiecīgi arī naudas maks atstāja daudz vēlmes tikai sapņu līmenī.

Auto bija pilnīgs oriģināls, ja neskaita pretaizdzīšanas sistēmu. Bet tika pieņemts, ka auto ir mazliet jāizmaina. Tā kā naudas tiešām nebija daudz, tad iesākumā tika iepirkti tikai daži sīkumi no D&W. Tie bija "Badlook" uzlikas, dzesētāja reste, balti pagriezienu rādītāji, kā arī mākslīga jumta antena.

Taču jau 1996. gada pavasarī Danielam bija izdevies iekrāt nedaudz naudiņas, un tika nopirkti pirmie alumīnija diski šim auto. Tie bija Strato 7x15 diski ar ET 25, kurus apvija 195/50 R15 Uniroyal RTT-1 riepas. Tam sekoja tumšās aizmugurējās lampas no GSi Kadett. Arī pelēkie bamperi Danielu vairs neapmierināja, un tādēļ viņš devās meklēt tā laika deficītu – GSi oriģinālos bamperus. Kaut viņam veicās ar aizmugurējo bamperu, kuram komplektā dabūja arī oriģinālo antispārnu, ar priekšu bija grūtāk. To nevarēja atrast, bet arī atrastais bampers bija cietis un to nācās restaurēt. Restaurēšanas rezultāts pilnībā apmierināja auto īpašnieku.



Kaut 1997. gadā auto jau izskatīties daudz maz normāli, 1.4 litru 60 zirgspēku dzinējs atstāja vairāk kā tikai dažas vēlmes atvērtas. Un radās jautājums – ko darīt tālāk? Censties palielināt jaudu esošajam motoram, vai uzreiz ielikt jaudīgāku? Sazvanoties ar vairākiem auto meistariem, Danielam nenāca skaidrība un tādēļ nekas daudz nenotika, līdz kādai nejaušībai - apciemojot savu draudzeni, kura dzīvoja Hirschau/Bayern, Daniels uzzināja par tuninga firmu WDS-Tuning, kura specializējas uz Kadett auto pārbūvi. Painteresējoties pie viņiem, ko varētu darīt pret izsalkumu pēc zirgspēkiem, viņam piedāvāja divas iespējas – likt parastu GSi 2.0 litru motoru ar 115zs, vai 2.0litru 16v motoru ar aptuveni 150zs. Tika piedāvāti arī lielāku motoru variantu, bet tie Danielam nebija pa kabatai, un tādēļ viņš izvēlējās 150 zirgspēku 2 litru 16 vārstu motoru.

Pārbūvi veica WDS – Tuning un tas ar visu sertifikāciju aizņēma tikai nedēļu. Nedēļas beigās Daniels saņēma pavisam citu jau auto, ar citu uzvedību. Vēl tikai piekare bija palikusi vecā. Tāpat arī diski vairs nederēja, jo bija uzliktas Calibras bremzes. Tādēļ tika iepirkts otrs disku komplekts – ATS 7x15 diski, kurus Daniels pats nokrāsoja un nolakoja sarkanus.

Tāpat auto tika aprīkots ar Remus gala bunduli (2x90mm gala trubām) un jaunu vidējo bunduli. Turklāt, lai vēl vairāk uzlabotu izskatu, arī piekarei bija jākrīt zem tūnera nežēlestības. Standarts tika aizstāts ar Koni dzeltenajiem amortizatoriem un 40mm atsperēm.

Arī salonā notika pārmaiņas. Vadītājs un blakus sēdētājs tagad sēdēja jau Konig krēslos, kas bija apvilkti ar sarkanu/melnu mākslīgo ādu. Arī durvju apšuvums tika pieskaņots. Pārējās detaļas tika noskrūvētas no kāda Kadett GSi 16v – ādas stūre, digitālais panelis, ādas ātrumpārslēgs. Dēļ akmeņa trieciena pa priekšējo stiklu, tas un priekšējie sānu stikli tika aizstāti ar Colorstikliem.


1998. gada pavasarī Daniels beidzot nolēma uzlikt jau agrāk iepirkto Zender bodykitu. Iesākumā tas tika atstāts oriģinālkrāsā. Tā kā tagad šaurie 7 collu diski izskatījās par maziem, auto tika pie trešā disku komplekta – 9x16 Remotec ar 215/45/R16 Yokohoma riepām. Diski ir stipri līdzīgi Borbet Typ A, bet Remotec ir dziļāki. Tiesa, kaut izskats ir iespaidīgāks, diskiem vajadzēja uzlikt arī 10mm flančus. Bija vēlme aizmugurē likt 20mm flančus, bet tas vairs neatbilda Opel noteiktajām nobīdēm un TUV atteicās veikt sertifikāciju, tādēļ arī aizmugurē tika uzlikti 10mm flanči.


Pēc neilga laika - 1999. gada pavasarī auto atkal bija pilnībā izjaukts. Iemesls – pārkrāsošana ar pērles efekta krāsu. Tāpat auto tika pie jauna Remus gala bunduļa (2x102mm). Un tā kā augstākais tikai divas personas sēdēja auto, aizmugurējais sēdeklis tika izņemts un aizmugure pārvilkta ar mākslīgo ādu. Tikai tagad zem tās slēpās iebūvētais Infinity Kappa 1CS 3joslu subvūfers.



Nepagāja nemaz ilgs laiks, kad Daniela sirds alka pārbūves. 2000. gadā tika nolemts, ka auto ir jātiek pie Calibras turbo motora. Šoreiz pārbūvi viņš veica pats.



Ar papildus jaudu Calibra V6 bremzes vairs neturēja līdz, līdz ar to 2001. gadā no firmas Mov'it tika iegādātas speciāli, augstas izturības bremžu diski, kas tika kombinēti ar Porsche GT3 suportiem un bremžu klučiem. Visa savietošanai tika izmantoti Mov'it speciāli izstrādātie adapteri.

Šie lielākie suporti prasa diezgan daudz vietas, un tādēļ auto tika jau pie ceturtā disku komplekta – priekšā 9x17 ET10 RH ZW1, aizmugurē 10x17 ET10 diski. Arī riepas vajadzēja attiecīgas un tādēļ priekšējie diski tika pie Dunlop SP9000 225/35/ZR17, bet aizmugurējie 245/35/ZR17 izmēra riepām.



Varbūt 5 gadi ir ilgs laiks, bet tas ir konkrēts pierādījums, ka visu var sasniegt arī nepelnot miljonus.


  Top.LV